Начало Творчески отражения Драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце, казва режисьорът Ивайло Ненов
5824
Творчески отражения

Драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце, казва режисьорът Ивайло Ненов

Драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце. В „Добре дошли на борда“ има много сериозен втори план, който върви през цялото време – и това е изтичащото време. Това казва режисьорът Ивайло Ненов по повод премиерата на пиесата на Жан-Пиер Мартинез в Сатиричния театър. „Самият текст беше повод за театър

| 09 Февруари 2024, 18:28 ч.
Драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце, казва  режисьорът Ивайло Ненов
Драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце, казва режисьорът Ивайло Ненов
Снимка © DFA

Драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце. В „Добре дошли на борда“ има много сериозен втори план, който върви през цялото време – и това е изтичащото време. Това казва режисьорът Ивайло Ненов по повод премиерата на пиесата на Жан-Пиер Мартинез в Сатиричния театър.

„Самият текст беше повод за театър. Хареса ми ситуацията, която е старчески дом, и предлага голямо поле за театралност“, допълва Ненов. 

Още от рубриката
Джели Рол, Келси Балерини, Лейни Уилсън, Меган Морони и Коди Джонсън получиха най-много номинации за наградите на Телевизията за кънтри музика, предаде Асошиейтед прес. В сряда бяха обявени номинираните, определени от феновете, като петимата изпълнители са с равен брой номинации - по три.  Келси Балерини ще бъде и водеща на шоуто, което ще се излъчва на живо от О ...
Вижте повече

„Ние, от самото начало, решихме пиесата да бъда абсурдна. Това е код, който решава цялата пиеса. Чрез абсурда подчертаваме времето, пространството, това какви са хората, колко е лошо, когато човек остарее и как спира да мечтае“, допълва актьорът Димитър Баненкин. По думите му духът е най-важното нещо в тялото на един човек.

Всеки човек трябва да има свободата да мечтае, защото мечтите са тези, които ни карат да бъдем живи и да продължим напред, смята актрисата Полин Лалова. Според колегата й Калин Арсов възрастта има значение, когато човек сам се откаже от желанието да бъде жив, защото „старостта не е за страхливци“.

Повече от NRD2+
Разказвачи на вицове се включиха в турнир в София и се състезаваха кой ще получи най-много гласове от публиката за представянето си.Трябва да има съби ...
Вижте повече
Немският сериал „Семейство Цвайфлер“ (Die Zweiflers), съвременна хроника на еврейско семейство с проблеми, триумфира в сряда на Международния фестивал ...
Вижте повече
Режисьорът Уес Андерсън ще снима поне част от следващия си филм в студиата "Бабелсберг" в Германия, съобщи ДПА. Заглавието на филма още се пази в тай ...
Вижте повече
През лятото туристи за пръв път ще бъдат допуснати до някои части на замъка Балморал, ползвани само от британското кралско семейство, предаде ДПА. От ...
Вижте повече
Captain Hollywood Project се присъединява към Spice Music Festival тази година. Пионерите на евроденс музиката с над 20 милиона албума, продадени ...
Вижте повече
„Как да се превърнеш в Айнщайн за един час” е наречен интерактивният мултидисциплинарен спектакъл, който обединява изкуство и наука. Преми ...
Вижте повече
Огромният интерес към концертите на Тейлър Уифт в Сидни и Мелбърн не е довел до увеличаване на инфлацията в Австралия, тъй като поевтиняването на пъту ...
Вижте повече
„Поглед към София“ е заглавието на изложбата, която Ирина Иванова показва в галерия „Контраст“. Експозицията може да бъде разгледана от 2 до 21 април, ...
Вижте повече
Втората част на научнофантастичния блокбастър "Дюн" превзе северноамериканския бокс-офис, като събра 81,5 млн. долара през първия си уикенд в кината, ...
Вижте повече
Изложбата „Икони върху сандъци за боеприпаси“ на украинските артисти Соня Атлантова и Олександър Клименко гостува във Варна. Тя е подредена в културно ...
Вижте повече
Режисьорът Надежда Косева заяви, че следващият проект, по който ще работи след представянето на най-новия си филм "Клопка", ще е свързан много силно с ...
Вижте повече
Тридесет живописни платна на Димитър Каратонев ще бъдат представени в изложбата „У дома“ в столичната галерия „Париж“. Експозицията може да бъде разгл ...
Вижте повече
Хиляди почитатели на Тейлър Суифт, пропуснали концертите от турнето й в САЩ миналата година или отказали да платят прекомерно високите цени за билети, ...
Вижте повече
Песните на Стефан Диомов звучат и в мюзикъла „Здравей! Как си, приятелю?”. Премиерните дати са 20 и 21 април. Това съобщават от Националния музикален ...
Вижте повече
Театър „Азарян“ отваря с премиера на спектакъл, създаден изцяло в обновеното му пространство, съобщават от НДК. „Семейство Едисън от 2-ро авеню“ е пр ...
Вижте повече
Колекция от вещи на Елтън Джон беше продадена за над 20 млн. щатски долара, съобщи АФП.  Очила, триптих на Банкси и още 900 предмета и произведе ...
Вижте повече
В последните години акварелната техника е в невероятен възход в световен мащаб. Има голям интерес към нея от автори, които правят хубави неща, и почти ...
Вижте повече
Две изложби в Италия и участие в обща експозиция в Будапеща. Такава е равносметката на художничката Ели Герасимова само за месец. В средата на ма ...
Вижте повече
Американският музикант, композитор, вокалист и основател на групата „Бон Джоуви“ Джон Бон Джоуви отбелязва 40 години на музикалната сцена с документал ...
Вижте повече
Организаторите на кинофестивала в Берлин се разграничиха от антиизраелски пост в Инстаграм, посветен на конфликта в Близкия изток, който е публикуван ...
Вижте повече

Режисьорът Ивайло Ненов и актьорите Димитър Баненкин, Калин Арсов и Полин Лалова , в разговор с Даниел Димитров: Кои са изненадите в тази комедия на Жан-Пиер Мартинез? Кой код решава цялата пиеса? Има ли хора, на които трябва да им се забрани да мечтаят? Кога възрастта има значение, ако се приеме, че лайтмотивът на „Добре дошли на борда“ е, че възрастта няма значение? Как изглежда бунтът на старостта? Кой остава извън борда?

Има ли изненада в тази комедия на Жан-Пиер Мартинез?

Ивайло Ненов: Да, определено има изненада. Самият текст беше повод за театър. Хареса ми ситуацията, която е старчески дом, и предлага голямо поле за театралност, и темата – за изтичащото време. Можем смело да кажем, че има своите драматични нотки, но комедията е на първи план. Всъщност, драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце.

Наистина, има много сериозен втори план, който върви през цялото време – и това е изтичащото време, изплъзващото ни се между пръстите време. Това се усеща и през самата сценография – на Чавдар Гюзелев, и през музикалната среда – на Мартин Каров, на когото изказвам специални благодарности – за цялата креативност, за цялата енергия, с която влезе в процеса. 

Димитър Баненкин: Изненада е това, че ние, от самото начало, решихме пиесата да бъда абсурдна. Това е код, който решава цялата пиеса. Чрез абсурда подчертаваме времето, пространството, това какви са хората, колко е лошо, когато човек остарее и как спира да мечтае. Подчертаваме колко е важно за едни хора, които са в старчески дом, и за тях времето е уж спряло, а всеки от тях мечтае за нещо...

По едни много хомогенен начин, успяхме да постигнем цялата тази сплавка, която поиска от нас режисьорът Ивайло Ненов.

Полин Лалова: Изненадата е криминалният сюжет, който сам по себе си предполага изненада. Аз съм съдържателката на този дом за асистиран живот, в който се развива действието. И съответно, разкритието на сюжетната линия по отношение на кримката води до изненада на самата публика. Защото ние търсим през цялото време кой е извършил едно престъпление. 

Калин Арсов: Задължително трябва да има изненада, защото това се изисква от жанра. Това е все пак една черна комедия. Трябва да има изненада, съспенс, хорър (Смее се – бел. а.).

Има ли хора, на които трябва да им се забрани да мечтаят?

Калин Арсов: По никакъв начин. Всеки има право на мечта и на надежда.

Димитър Баненкин: Това е нещо много лично. Дори в пиесата цитирам думите на моя приятел Елин Рахнев, който ми каза: „Миличък, момента, в който спреш да мечтаеш, значи си мъртъв“. Така че мечтите никога не спират.

Ивайло Ненов: Ние даже даваме единствения възможен лек за това изтичащото време, и това са мечтите. Всеки трябва да може да мечтае. Мечтите са нещото, което осмисля нашето време. Както казва Екзюпери, за да си построиш кораб, не давай на хората дърва, не ги карай да работят, а ги накарай да мечтаят за безкрайната шир...

Полин Лалова: Всеки човек трябва да има свободата да мечтае, защото мечтите са тези, които ни карат да бъдем живи и да продължим напред. 

Кога възрастта има значение?

Димитър Баненкин: Възрастта има значение единствено в момента, в който духът ти се предава. Аз, например, съм на 60, а духът ми е още на 20-годишен. Предполагам, че така е и с възрастните хора. Така че духът е най-важното нещо в тялото на един човек.

Ивайло Ненов: В спектакъла има млади и възрастни обитатели на старческия дом, и персонала. И двете поколения някак си живеят леко напразно, губят времето си по различни начини. И влизането на един персонаж се оказва цветното петно в сивото ежедневие, разбутва нещата и успява да накара  възрастните да осъзнаят как трябва да живеят дните си така, че да са смислени. 

Полин Лалова: Според мен възрастта наистина никога няма значение, защото мечтите са тези, които ни дават криле, и те ни помагат да надмогнем възрастта. Няма значение дали сме на 9 или на 99, винаги можем да мечтаем за нещо и да се стремим към него.

Калин Арсов: По принцип, възрастта има значение, когато човек сам се откаже от желанието да бъде жив. Старостта не е за страхливци.

Как изглежда бунтът на старостта?

Димитър Баненкин: Има ли въобще такъв?... Аз мисля, че бунтът е в това да преодоляваш себе си, да можеш винаги да се доказваш... 

Калин Арсов: Бунтът на старостта е в мечтите – когато си позволяваш да мечтаеш, дори ако си в пределна възраст.

Полин Лалова: От моя гледна точка, старостта изглежда като едно много уютно и приятно място, виждайки какво се случва тук, в нашия дом. Много е интересно, защото възрастните ни персонажи са изправени пред интересни предизвикателства. И това прави старостта интересна... 

Ивайло Ненов: Чрез мечтите бунтът на старостта е абсолютно легитимен за всяка една възраст, и то е – да можем да си позволим. Да можем да си позволим да живеем достойно и така, както както ни се иска. Да можем да вярваме.

Ние, в България, в момента като нация трябва да можем да мечтаем повече. Малко сме поспрели да мечтаем. А за да мечтаеш, трябва да си поставяш цели. Нещата са вързани... Като нация ни трябва някаква нова цел, за която да мечтаем – че да се обединим и да вървим напред. Това е големият модел. И мисля, че това го има в представлението, ако мога да направя някаква далечна съпоставка...

Ще цитирам едно изречение от „Добре дошли на борда“. То не е от пиесата, но е в нашия спектакъл, и гласи, че животът е като едно дълго въже, което може да си намотаеш на врата, докато се обесиш. Но можеш и да го закачиш на върха на кулата, и да се спуснеш по него, и да избягаш нанякъде – накъдето ти видят очите. Например, в Антарктика... 

Това звучи малко като с лимона... 

Ивайло Ненов: Да, абсолютно, като ти подарят лимони, правиш лимонада...

Кой остава извън борда? Кой не е добре дошъл там? 

Димитър Баненкин: Няма хора, които да не са добре дошли на борда. Добре дошъл е всеки, който все още мечтае, има надежда, иска да постигне нещо, независимо в коя възраст е.

Ивайло Ненов: Извън борда са тези, които не успяват и не умеят да живеят живота, както искат.

Полин Лалова: Извън борда остават всички хора, които не си дават свободата да мечтаят. А иначе всеки е добре дошъл на борда. 

Калин Арсов: Остават сивите хора, които ежедневието ги повлича, и не правят никакви усилия да помечтаят, и да се радват...

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
„Огънят на Анадола“ празнува 25 години на стадион
Един от най-дълго играните спектакли в света „Огънят на Анадола“ празнува своята 25-та годишнина на стадион „Бешикташ“, на 2 юни в Истанбул. През август юбилейното турне на фо ...
„Хич не е добре, а е толкова добре“ е най-често повтаряната фраза в новата песен на Графа
„Хич не е добре, а е толкова добре“ е най-често повтаряната фраза в новата песен на Графа, наречена Burnout. Тя е изненадваща смесица от поп, кънтри и блус с джази намигване, комен ...
„Дон Жуан“ на Морфов е следващата тема в „Представленията, които ни създадоха“
„Дон Жуан“ на режисьора Александър Морфов е следващата тема в третото издание на поредицата „Представленията, които ни създадоха“. Събитието е на 21 май в Yalta Art Room, съобщават ...
Художникът Христо Гелов е победител в конкурса „Търновските благодетели” със своя проект "Високо"
Художникът Христо Гелов, победител в конкурса „Търновските благодетели”, получи наградата си от организаторите – Ротари клуб – Велико Търново, съобщиха от организацията. След съгл ...
Фондация „Йордан Камджалов“ представя на фестивал част от музикалното бъдеще на България
Фондация „Йордан Камджалов“ представя в двореца „Врана“ за трета поредна година част от музикалното бъдеще на България, от 14 до 16 юни на фестивала „Стремеж“, съобщават организато ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражбите, установени в институцията, предаде ДПА. Общо 626 от около 1500 изчезнали или откраднати предмета вече са наме ...
Тейлър Суифт оглавява британската класация за албуми
Тейлър Суифт се завърна начело на британската класация за албуми с The Tortured Poets Department, съобщи на сайта си официалната компания, която следи продажбите и съставя чартовет ...
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Иранският режисьор Мохамад Расулоф, който участва със свой филм в надпреварата за наградата "Златна палма" на кинофестивала в Кан, е избягал пеша от родината си, където беше осъден ...
Националният политехнически музей посрещна първи посетители в обновения кабинет по физика
Националният политехнически музей (НПТМ) посрещна първите гости в обновения демонстрационен кабинет по физика, въпреки че все още се осъществяват финални довършителни дейности, съо ...
Продължение на анимационния филм "Моят съсед Тоторо" ще бъде показано в Кан
Четири непоказвани досега късометражни филма на японското студио "Гибли", което ще получи почетна "Златна палма" в Кан, в понеделник, 20 май, ще бъдат представени на фестивала, вкл ...
Тикер в 00:00 ч.
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражбите, установени ...
Начало Творчески отражения
5824
Творчески отражения

Драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце, казва режисьорът Ивайло Ненов

„Самият текст беше повод за театър.Хареса ми ситуацията, която е старчески дом, и предлага голямо поле за театралност“, допълва Ненов. „Ние, от самото начало, решихме пиесата да бъда абсурдна
| 09 Февруари 2024, 18:28 ч.
Драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце, казва  режисьорът Ивайло Ненов
Драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце, казва режисьорът Ивайло Ненов
Снимка © DFA

Драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце. В „Добре дошли на борда“ има много сериозен втори план, който върви през цялото време – и това е изтичащото време. Това казва режисьорът Ивайло Ненов по повод премиерата на пиесата на Жан-Пиер Мартинез в Сатиричния театър.

„Самият текст беше повод за театър. Хареса ми ситуацията, която е старчески дом, и предлага голямо поле за театралност“, допълва Ненов. 

„Ние, от самото начало, решихме пиесата да бъда абсурдна. Това е код, който решава цялата пиеса. Чрез абсурда подчертаваме времето, пространството, това какви са хората, колко е лошо, когато човек остарее и как спира да мечтае“, допълва актьорът Димитър Баненкин. По думите му духът е най-важното нещо в тялото на един човек.

Всеки човек трябва да има свободата да мечтае, защото мечтите са тези, които ни карат да бъдем живи и да продължим напред, смята актрисата Полин Лалова. Според колегата й Калин Арсов възрастта има значение, когато човек сам се откаже от желанието да бъде жив, защото „старостта не е за страхливци“.

Повече от NRD2+

Режисьорът Ивайло Ненов и актьорите Димитър Баненкин, Калин Арсов и Полин Лалова , в разговор с Даниел Димитров: Кои са изненадите в тази комедия на Жан-Пиер Мартинез? Кой код решава цялата пиеса? Има ли хора, на които трябва да им се забрани да мечтаят? Кога възрастта има значение, ако се приеме, че лайтмотивът на „Добре дошли на борда“ е, че възрастта няма значение? Как изглежда бунтът на старостта? Кой остава извън борда?

Има ли изненада в тази комедия на Жан-Пиер Мартинез?

Ивайло Ненов: Да, определено има изненада. Самият текст беше повод за театър. Хареса ми ситуацията, която е старчески дом, и предлага голямо поле за театралност, и темата – за изтичащото време. Можем смело да кажем, че има своите драматични нотки, но комедията е на първи план. Всъщност, драмата се усеща най-добре, след като си се смял от сърце.

Наистина, има много сериозен втори план, който върви през цялото време – и това е изтичащото време, изплъзващото ни се между пръстите време. Това се усеща и през самата сценография – на Чавдар Гюзелев, и през музикалната среда – на Мартин Каров, на когото изказвам специални благодарности – за цялата креативност, за цялата енергия, с която влезе в процеса. 

Димитър Баненкин: Изненада е това, че ние, от самото начало, решихме пиесата да бъда абсурдна. Това е код, който решава цялата пиеса. Чрез абсурда подчертаваме времето, пространството, това какви са хората, колко е лошо, когато човек остарее и как спира да мечтае. Подчертаваме колко е важно за едни хора, които са в старчески дом, и за тях времето е уж спряло, а всеки от тях мечтае за нещо...

По едни много хомогенен начин, успяхме да постигнем цялата тази сплавка, която поиска от нас режисьорът Ивайло Ненов.

Полин Лалова: Изненадата е криминалният сюжет, който сам по себе си предполага изненада. Аз съм съдържателката на този дом за асистиран живот, в който се развива действието. И съответно, разкритието на сюжетната линия по отношение на кримката води до изненада на самата публика. Защото ние търсим през цялото време кой е извършил едно престъпление. 

Калин Арсов: Задължително трябва да има изненада, защото това се изисква от жанра. Това е все пак една черна комедия. Трябва да има изненада, съспенс, хорър (Смее се – бел. а.).

Има ли хора, на които трябва да им се забрани да мечтаят?

Калин Арсов: По никакъв начин. Всеки има право на мечта и на надежда.

Димитър Баненкин: Това е нещо много лично. Дори в пиесата цитирам думите на моя приятел Елин Рахнев, който ми каза: „Миличък, момента, в който спреш да мечтаеш, значи си мъртъв“. Така че мечтите никога не спират.

Ивайло Ненов: Ние даже даваме единствения възможен лек за това изтичащото време, и това са мечтите. Всеки трябва да може да мечтае. Мечтите са нещото, което осмисля нашето време. Както казва Екзюпери, за да си построиш кораб, не давай на хората дърва, не ги карай да работят, а ги накарай да мечтаят за безкрайната шир...

Полин Лалова: Всеки човек трябва да има свободата да мечтае, защото мечтите са тези, които ни карат да бъдем живи и да продължим напред. 

Кога възрастта има значение?

Димитър Баненкин: Възрастта има значение единствено в момента, в който духът ти се предава. Аз, например, съм на 60, а духът ми е още на 20-годишен. Предполагам, че така е и с възрастните хора. Така че духът е най-важното нещо в тялото на един човек.

Ивайло Ненов: В спектакъла има млади и възрастни обитатели на старческия дом, и персонала. И двете поколения някак си живеят леко напразно, губят времето си по различни начини. И влизането на един персонаж се оказва цветното петно в сивото ежедневие, разбутва нещата и успява да накара  възрастните да осъзнаят как трябва да живеят дните си така, че да са смислени. 

Полин Лалова: Според мен възрастта наистина никога няма значение, защото мечтите са тези, които ни дават криле, и те ни помагат да надмогнем възрастта. Няма значение дали сме на 9 или на 99, винаги можем да мечтаем за нещо и да се стремим към него.

Калин Арсов: По принцип, възрастта има значение, когато човек сам се откаже от желанието да бъде жив. Старостта не е за страхливци.

Как изглежда бунтът на старостта?

Димитър Баненкин: Има ли въобще такъв?... Аз мисля, че бунтът е в това да преодоляваш себе си, да можеш винаги да се доказваш... 

Калин Арсов: Бунтът на старостта е в мечтите – когато си позволяваш да мечтаеш, дори ако си в пределна възраст.

Полин Лалова: От моя гледна точка, старостта изглежда като едно много уютно и приятно място, виждайки какво се случва тук, в нашия дом. Много е интересно, защото възрастните ни персонажи са изправени пред интересни предизвикателства. И това прави старостта интересна... 

Ивайло Ненов: Чрез мечтите бунтът на старостта е абсолютно легитимен за всяка една възраст, и то е – да можем да си позволим. Да можем да си позволим да живеем достойно и така, както както ни се иска. Да можем да вярваме.

Ние, в България, в момента като нация трябва да можем да мечтаем повече. Малко сме поспрели да мечтаем. А за да мечтаеш, трябва да си поставяш цели. Нещата са вързани... Като нация ни трябва някаква нова цел, за която да мечтаем – че да се обединим и да вървим напред. Това е големият модел. И мисля, че това го има в представлението, ако мога да направя някаква далечна съпоставка...

Ще цитирам едно изречение от „Добре дошли на борда“. То не е от пиесата, но е в нашия спектакъл, и гласи, че животът е като едно дълго въже, което може да си намотаеш на врата, докато се обесиш. Но можеш и да го закачиш на върха на кулата, и да се спуснеш по него, и да избягаш нанякъде – накъдето ти видят очите. Например, в Антарктика... 

Това звучи малко като с лимона... 

Ивайло Ненов: Да, абсолютно, като ти подарят лимони, правиш лимонада...

Кой остава извън борда? Кой не е добре дошъл там? 

Димитър Баненкин: Няма хора, които да не са добре дошли на борда. Добре дошъл е всеки, който все още мечтае, има надежда, иска да постигне нещо, независимо в коя възраст е.

Ивайло Ненов: Извън борда са тези, които не успяват и не умеят да живеят живота, както искат.

Полин Лалова: Извън борда остават всички хора, които не си дават свободата да мечтаят. А иначе всеки е добре дошъл на борда. 

Калин Арсов: Остават сивите хора, които ежедневието ги повлича, и не правят никакви усилия да помечтаят, и да се радват...

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
„Огънят на Анадола“ празнува 25 години на стадион
„Хич не е добре, а е толкова добре“ е най-често повтаряната фраза в новата песен на Графа
„Дон Жуан“ на Морфов е следващата тема в „Представленията, които ни създадоха“
Художникът Христо Гелов е победител в конкурса „Търновските благодетели” със своя проект "Високо"
Фондация „Йордан Камджалов“ представя на фестивал част от музикалното бъдеще на България
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Тонът на времето
Британският музей е открил още 268 изчезнали експоната след кражби
Авансцена
Тейлър Суифт оглавява британската класация за албуми
Цветни аспекти
Иранският режисьор Мохамад Расулоф каза, че е избягал пеша от родината си
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.